Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Zarządzanie procesami
Nieustanne przyglądanie i praca nad procesami pozwala na efektywniejsze wykorzystanie zasobów. Pomaga lepiej zarządzać dostępnymi zasobami a tym samym optymalizować koszty procesu. Ważne żeby mieć świadomość zarządzanymi procesami i umiejętnie je mapować. Szkolenie pozwoli zidentyfikować procesy, którymi zarządza menedżer. W kolejnym kroku menedżer będzie mógł poznać i nauczyć się stosować mapowanie strumienia wartości (Value Stream Mapping). To narzędzie pozwala spojrzeć i kompleksowo ocenić efektywność procesu. W czasie aktywnych warsztatów uczestnicy będą mogli w praktyce przetestować działanie tego narzędzia na procesach, które znają najlepiej. Szkolenie przeprowadzi ich również przez proces wdrażania zmian w procesie i badanie ich wymiernych efektów.
Cele szkolenia
- stworzenie mapy procesów którymi zarządza menedżer
- ocena efektywności procesu za pomocą mierzenia strumienia wartości (value stream mapping)
- skuteczna identyfikacja problemów w procesie i umiejętność ich eliminacji
- optymalizacja procesu z wykorzystaniem narzędzi Lean
- wdrażanie zmian w procesach
- mierzenie efektywności zmian w procesie
Korzyści dla uczestnika
- Uświadomienie sobie wartości procesów
- nabycie wiedzy i umiejętności budowania map strumienia wartości,
- umiejętność optymalizacji wykorzystania dostępnych zasobów procesowych,
- poznanie narzędzi pozwalających na optymalizację procesów
- nabycie umiejętności identyfikacji problemów i ich eliminacja
- umiejętność skutecznego wdrażania zmian w procesach
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Świadomość wpływu na procesy
- Identyfikacja procesów, którymi zarządzam
- Mierzenie efektywności procesów
- Wpływ procesów, którymi zarządzam na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
- Identyfikacja połączonych procesów
2. Mapowanie procesu
- Poznanie narzędzia mapowanie wartości strumienia
- Analiza zarządzanych procesów za pomocą mapowania wartości strumienia
- Dzielenie się wynikami pracy z grupą, wspólna analiza
- Identyfikacja problemów w procesie
3. Planowanie zmian w procesie
- Identyfikacja możliwych do wdrożenia zmian
- Możliwe korzyści i wpływ wprowadzonych zmian
- Identyfikacja potrzebnych zasobów do wprowadzenia zmian
- Narzędzia Lean przy projektowaniu zmian
4. Komunikowanie i wdrażanie zmian
- Plan wdrożenia zmian i mierniki efektywności
- Komunikacja zmian pracownikom
- Skuteczne wdrożenie zmian
- Weryfikacja efektywności wprowadzonych zmian, ewentualna korekta
- Długoterminowa praca z procesem. Zmiany poza schematem
5. Podsumowanie wiedzy