Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Zarządzanie pokoleniem Z
Opis szkolenia:
Zarządzanie pokoleniem Z wymaga od Szefa dużej otwartości na zmiany, elastyczności w podejściu do pracy i rozwoju, oraz wykorzystania technologii jako narzędzia do efektywnej komunikacji i współpracy. Niezwykle ważne jest zrozumienie wartości i preferencji osób z tego pokolenia. Nie ma już dzisiaj miejsca na omijanie, czy lekceważenie tego pokolenia - to ono jest teraźniejszością i przyszłością w miejscu pracy. Ważne jest, aby rozumieć to pokolenie i umieć stworzyć środowisko pracy, w którym mogą rozwijać się i przyczyniać do sukcesu organizacji.
Cele szkolenia:
- poznanie cech pokolenia Z
- zrozumienie różnic pokoleniowych
- umiejętność zastosowania narzędzi i strategii, które pomogą efektywnie zarządzać pokoleniem Z
Metody pracy:
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Wprowadzenie do pokolenia Z
- Definicja i charakterystyka pokolenia Z
- Unikalne cechy pokolenia Z: technologiczna kompetencja, multitasking, wartości i aspiracje
- Różnice między pokoleniami: X, Y, Z
2. Zrozumienie motywacji i oczekiwań pokolenia Z
- Znaczenie równowagi pracy i życia osobistego
- Dążenie do rozwoju i zdobywania nowych umiejętności
- Poczucie celu i znaczenia w pracy
3. Komunikacja i współpraca z pokoleniem Z
- Wykorzystanie nowych technologii komunikacyjnych
- Współpraca w zespołach wielopokoleniowych
- Dostosowywanie stylu komunikacji do preferencji pokolenia Z
4. Rozwój i motywacja pracowników z pokolenia Z
- Indywidualizacja rozwoju zawodowego
- Wykorzystanie technologii w procesie szkoleń
- Tworzenie okazji do zdobywania nowych umiejętności i pełnienia różnorodnych ról
5. Budowanie zaangażowania i lojalności pokolenia Z
- Kreowanie wartości organizacyjnych zgodnych z oczekiwaniami pokolenia Z
- Umożliwianie udziału w ważnych decyzjach organizacyjnych
- Tworzenie elastycznych ścieżek kariery i nagradzanie osiągnięć
6. Rozwiązywanie konfliktów i trudności w zarządzaniu pokoleniem Z
- Konflikty międzypokoleniowe i jak je rozwiązywać
- Rozwiązywanie problemów wynikających z różnic w podejściu do pracy i komunikacji
- Utrzymywanie równowagi między tradycyjnymi a nowoczesnymi metodami zarządzania
7. Studium przypadków i praktyczne ćwiczenia
- Analiza i dyskusja konkretnych sytuacji związanych z zarządzaniem pokoleniem Z
- Praktyczne ćwiczenia z komunikacji, rozwiązywania konfliktów i budowania zaangażowania