Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Skuteczne przekonywanie
Celem szkolenia jest zrozumienie podstawowych zasad wywierania wpływu na ludzi. Uczestnicy poznają mechanizmy wpływu społecznego, dowiedzą się jakie postawy i kompetencje wpływają na większą skuteczność wpływania na ludzi. Poznają różnicę między perswazją, a manipulacją. W drugim szkoleniu będą mieli okazje poznać i przetestować podstawowe techniki negocjacyjne. Zrozumieją rolę negocjacji, przygotowania do nich i możliwych opcji zakończenia negocjacji.
Cele szkolenia
- Poznanie zasad wywierania wpływu społecznego wg. R. Cialdiniego
- Rola emocji wg. P. Ekmana
- Postawy i kompetencje, które wzmacniają przekaz perswazyjny
- Różnica pomiędzy perswazją a manipulacją
- Podstawowe pojęcia z zakresu negocjacji
- Proces negocjacyjny
- Możliwe opcje zakończenie negocjacji
- Wybrane techniki negocjacyjne
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność wywierania wpływu na pracowników
- Umiejętność wykorzystania narzędzi wpływu społecznego w codziennej pracy
- Zrozumienie roli emocji procesie wywierania wpływu
- Zrozumienie różnicy pomiędzy perswazją a manipulacją
- Umiejętność przeprowadzenie procesu negocjacyjnego
- Znajomość podstawowej terminologii stosowanej podczas negocjacji
- Umiejętność zastosowanie wybranych technik negocjacyjnych
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Wywieranie wpływu
- Kompetencje i postawy wpływające na skuteczność wywierania wpływu
- Różnica pomiędzy perswazją a manipulacją
- Podstawowe elementy obrony przed manipulacją
- Rola emocji w procesie wywierania wpływu
2. Zasady wywierania wpływu społecznego wg. R. Cialdiniego
- Dowód społecznej słuszności
- Wpływ autorytetu
- Reguła sympatii i lubienia
- Reguła niedostępności
- Reguła zaangażowania i konsekwencji
- Reguła wzajemności
3. Negocjacje
- Proces negocjacji, możliwe zakończenia
- Podstawowe pojęcia wykorzystywane w negocjacjach
- Przygotowanie i prowadzenie procesu negocjacji
- Wybrane techniki negocjacyjne
4. Gra szkoleniowa „Negocjacyjne ZOO”
5. Podsumowanie wiedzy