Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Skuteczna Sprzedaż
Opis szkolenia:
Sprzedaż to nieodzowny element dużej części organizacji, aby ją dobrze zaplanować potrzebujemy indywidualnego podejścia i zaangażowania. Dzisiaj klient kupuje inaczej, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Współczesny klient potrzebuje odpowiedniego podejścia, komunikatu, kompleksowości. Zdecydowanie częściej wyraża swoje zdanie w Internecie i bardziej niż cenę, ceni profesjonalną obsługę. Aby odpowiedzieć na jego potrzeby należy być elastycznym i aktywnie poszukiwać rozwiązań, których oczekuje. Słuchać jego potrzeb i na nie odpowiadać. Dzisiaj potrzeba czegoś więcej, niż dobrej oferty.
Cele szkolenia
- Zrozumienie procesu sprzedaży. Czym dzisiaj sprzedaż jest, a czym już nie jest
- Jak budować postawę, która tworzy indywidualne podejście do klienta
- Zrozumienie typologii klienta i odpowiednie budowanie komunikatów
- Badanie potrzeb klienta i odpowiednia prezentacja oferty
- Narzędzia do podniesienia skuteczności sprzedaży
- Metody podniesienia wartości koszyka klienta
- Radzenie sobie z trudnościami w obsłudze klienta
- Praktyczna praca nad rozmową sprzedażową
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność budowania odpowiedniego wizerunku sprzedawcy
- Aktywne pozyskiwanie klienta
- Umiejętność przeprowadzenia skutecznej rozmowy sprzedażowej
- Poznanie typologii klienta i dostosowanie się do odpowiednich typów klienta
- Umiejętność budowania długofalowej relacji z klientem
- Radzenie sobie z trudnościami w sprzedaży
- Techniki badania oczekiwań i możliwości klienta
- Skuteczne budowanie koszyka klienta
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Rola sprzedawcy
- Co należy do moich obowiązków, jak widzę rolę sprzedawcy
- Błędne przekonania na temat sprzedaży
- Czego oczekuje ode mnie pracodawca
2. Targetowanie klienta – komu sprzedaję
- Praca z Personą – czego może oczekiwać mój potencjalny klient
- W jaki sposób wyszukiwać klientów, jak budować bazę klientów
- Jak myśli mój klient – typologia klienta
3. Pierwsze wrażenie – jak je budować
- Co to pierwsze wrażenie, jak się tworzy
- Postawa sprzedawcy
- Co wpływa na pozytywny odbiór sprzedawcy
4. Badanie potrzeb klienta
- Indywidualne podejście
- Rola pytań w procesie badania potrzeb
- Rodzaje pytań i jak je zadawać
- Parafraza w procesie sprzedaży
- Pojęcie „kotwicy” w sprzedaży
5. Prezentacja oferty
- Jak zbudować skuteczną ofertę sprzedażową
- Prowadzenie prezentacji produktu/usługi
- Język korzyści, czyli co zyskuje klient
- Dopasowanie komunikatów do określonego klienta
- Storytelling w sprzedaży
- Weryfikacja zainteresowania klienta, metody domykania sprzedaży
6. Sprzedaż komplementarna
- Co to znaczy cross selling i up selling, oraz w jaki sposób wprowadzić do rozmowy sprzedażowej
- Budowanie długofalowej relacji z klientem
- Co buduje lojalność klienta
7. Trudności w sprzedaży
- Jak radzić sobie z obiekcjami klienta
- Obrona ceny
- Obsługa trudnego klienta
- Obsługa posprzedażowa
8. Praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy poprzez symulowane rozmowy sprzedażowe