Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Planowanie w świecie VUCA
Planowanie to ważny aspekt zarządzania. Planujemy zarówno zasoby jak i koszty. W świecie VUCA planujemy inaczej, naszym priorytetem jest świadomość co chcemy osiągnąć w perspektywie długoterminowej, jaki rezultat naszej pracy chcemy zobaczyć, natomiast ciągle musimy być przygotowani na zmianę, która jest jedyną stałą. Aby zrealizować sprecyzowane plany potrzebujemy określonej organizacji na co dzień, która prowadzi do realizacji celów przedsiębiorstwa. To szkolenie ma na celu umiejętne wyznaczenie wymiernych, mierzalnych celów krótko i długoterminowych z uwzględnieniem możliwych zagrożeń po drodze. Wprowadza do przedsiębiorstwa kulturę organizacyjną, która stosuje szeroko rozumiane zarządzanie przez cele. Drugi dzień szkolenia rozbudowuje planowanie o konkretne techniki organizacji pracy takie jak Kanban, Lean Management, czy Agile.
Cele szkolenia
- określenie indywidualnych celów długo i krótkoterminowych
- poznanie metody SWOT jako narzędzia do weryfikacji możliwych scenariuszy realizacji celów
- praktyka metody SMART by skutecznie wyznaczać cele
- wyznaczenie celów indywidualnych pracownikom i ich regularne rozliczanie
- uświadomienie interesów innych działów przy procesie planowania
- poznanie narzędzi do organizacji pracy i weryfikacji swoich planów: Kanban, Lean, JIT, Agile
Korzyści dla uczestnika
- wyznaczenie celów długoterminowych
- wymierne wyznaczenie celów krótkoterminowych z uwzględnieniem możliwych zagrożeń
- umiejętność wyznaczania i rozliczania celów podległym pracownikom
- poznanie nowych narzędzi do organizacji pracy i umiejętność zastosowania ich w praktyce
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Gra symulacyjna – Adwokat Diabła
- Weryfikacja celów innych działów firmy uczestniczących w procesie planowania
- Wypracowanie systemu współpracy
- Metody komunikacji swoich celów – jak poprawić komunikację kiedy nasze cele są różne
2. Wyznaczenie celów długoterminowych
- Metoda SMART
- Metoda SWOT
- Arkusz wyznaczania celów długoterminowych
- Zmiany w planowaniu – jak się na nią przygotować
3. Wyznaczanie celów pracownikom
- Arkusz wyznaczania celów
- Sposoby komunikowania celów pracownikom
- Monitoring realizacji celów
- Informacja zwrotna – rozliczenie realizacji
4. Narzędzia usprawniające organizację pracy
- Jak wprowadzać nowe narzędzia
- Metody oceny wprowadzonych narzędzi
- Tablica Kanban
- Usprawnienie realizacji celów poprzez wdrożenie Lean Management
- Weryfikacja realizacji celów z uwzględnieniem JIT, dostosowanie planu do zmian w oparciu o metodykę Agile
5. Podsumowanie wiedzy