Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Delegowanie i rozliczenie zadań
Delegowanie i rozliczanie to jedna z podstawowych kompetencji menedżerskich. Pozwala na płynność wykonywanych działań w odpowiednim tempie. Z drugiej strony daje pracownikowi jasność czego się od niego oczekuje i regularną informację zwrotną – co jest oceniane jako jeden z głównych czynników motywacyjnych dla pracownika. Podczas tego szkolenia uczestnik zrozumie role talentów przy dobieraniu zadań do pracownika. Przećwiczy udzielanie jasnej i konkretnej informacji zwrotnej. Nauczy się budować asertywne komunikaty i nie będzie bał się przeprowadzać trudnych rozmów z pracownikiem
Cele szkolenia
- rola talentów w dobieraniu zadań
- identyfikacja listy zadań do wykonania
- skuteczne przekazywanie poleceń
- monitoring wykonanych działań
- weryfikacja wykonania działania
- udzielanie skutecznej informacji zwrotnej
- asertywność w komunikacji z pracownikiem
- trudne rozmowy (rozmowa korygująca, upominająca, zwolnienie)
Korzyści dla uczestnika
- znajomość talentów i odpowiedniego zakresu zadań do pracownika
- szybkie i skuteczne dzielenie codziennych obowiązków
- umiejętność skutecznej komunikacji w obszarze delegowania zadań
- udzielanie asertywnej negatywnej informacji zwrotnej
- zrozumienie i umiejętność udzielania pozytywnej informacji zwrotnej
- oswojenie się i praktyczne przećwiczenie prowadzenia trudnych rozmów
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Rola talentów Gallupa
- Wprowadzenie do teorii talentów. Czym są, jak z nimi pracować, jak je identyfikować
- W jaki sposób dopasować zadanie do określonej osoby
- Jakie talenty są ważne dla menedżera a jakie dla lidera
2. Delegowanie
- Co to znaczy, że deleguję zadania. Które z zadań należy oddelegować
- Sposoby komunikacji podczas delegowania zadań
- Jak delegowanie powinien rozumieć pracownik
3. Monitoring
- Kontrola realizacji zadania
- Czym menedżer powinien się zająć kiedy deleguje zadania
- Jak planować dzień pracy
4. Rozliczanie
- Rola informacji zwrotnej w procesie rozwoju pracownika
- Sposoby na udzielanie informacji zwrotnej i dlaczego nie działają
- Metoda FUKO
- Warsztat udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
5. Asertywność w procesie udzielania informacji zwrotnej
- Obawy w udzielaniu informacji zwrotnej
- Opór pracownika
- Jaka jest rola asertywności w procesie udzielania informacji zwrotnej
- Komunikat „Ja”
6. Trudne rozmowy z pracownikiem
- Co wywołuje konieczność trudnej rozmowy z pracownikiem
- Narzędzia komunikacyjne do przekazywania trudnych informacji
- Praca z trudną postawą pracownika podczas rozmowy
- Istota komfortu psychicznej menedżera przed, w trakcie i po trudnej rozmowie
- Skuteczne zapobieganie podobnym sytuacją w zespole
7. Podsumowanie wiedzy