Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Coaching w biznesie
W dzisiejszym świecie, który dynamicznie się zmienia menedżer powinien wprowadzać nowe metody zarządzania i pracy ze swoimi pracownikami. Coachingowy styl zarządzania doskonale wpisuje się w te oczekiwania. Nie każdy menedżer musi być coachem, natomiast niewątpliwie każdy powinien znać i umieć sprawnie się posługiwać przynajmniej podstawowymi narzędziami. Styl coachingowi bazuje na wzmacnianiu samodzielności pracowników i inspiruje do poszukiwania rozwiązań. Pozwala na osiąganie zdecydowanie lepszych wyników bazując na potencjale ludzkim. Na szkoleniu uczestnik zrozumie rolę coacha i pozna narzędzia przydatne w codziennej pracy. Będzie mieć okazję sprawdzić się w tej roli podczas sesji warsztatowej.
Cele szkolenia
- Sprecyzowanie roli coacha i w środowisku biznesowym
- Charakterystyka coachingowego stylu zarzadzania opartego na wskaźnikach i zasadach
- Zdefiniowanie zadań menadżera w roli coacha - ukształtowanie postaw coacha
- Poznanie nowej formy kierowania pracownikami
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi coachingowych oraz rozmów coachingowych z pracownikami
- Usystematyzowanie procesu przygotowywania i przeprowadzania sesji coachingu
- Uświadomienie skuteczności stylu coachingowego
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność zdefiniowania roli i postawy coacha
- Poznanie własnego potencjału – mocnych stron i obszarów do ozwoju w roli coacha
- Przećwiczenie rozmów coachingowych
- Zdefiniowanie kluczowych korzyści z coachingu
- Umiejętność przeprowadzenia skutecznej rozmowy coachingowej
- Poznanie coachingu, jako narzędzia kontaktów w procesie efektywnej komunikacji w zespole i w organizacji.
- Rozwinięcie nowych kompetencji menedżerskich
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Pojęcie coachingu
- Czym coaching jest, a czym nie jest
- Etyka pracy coacha
- Korzyści wynikające z coachingu
- Przestrzeń w biznesie do zastosowania coachingu
2. Kim jest coach
- Postawy i kompetencje niezbędne dla coacha
- Wartości wspierające w roli coacha
- Zastany porządek a podejście coachingowe
- Jak stać się skutecznym coachem
3. Proces coachingowy
- Kiedy coaching ma swoje zastosowanie
- Kontrakt z coachee
- Proces coachingowy
- Kluczowe narzędzia w pracy coachingowej (GROW, model Diltsa, koło kompetencji, GAS, metafora, parafraza, pytania, wizualizacja)
4. Ćwiczenia rozmów coachingowych
5. Podsumowanie wiedzy